کد مطلب: 204533
مصرف دمنوشي که ۹ عارضه را به ارمغان مي‌آورد
تاریخ انتشار : 1399/10/11 14:46:49
نمایش : 1596
مصرف بيش از ۳-۴ فنجان چاي در طول روز مي‌تواند مضراتي براي افراد جامعه به همراه داشته باشد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، از سال‌هاي گذشته چاي يکي از محبوب‌ترين نوشيدني‌هاي جهان بود که از محبوب‌ترين آن‌ها مي‌توان به چاي سبز، سياه و اولانگ اشاره کرد، نوشيدن يک فنجان چاي داغ علاوه بر فوايد متعدد تسکين‌دهنده روح نيز محسوب مي‌شود، گرچه مصرف متوسط چاي براي اکثر آدم‌ها يک انتخاب بسيار سالم است، اما بيش از ۳-۴ فنجان در روز مي‌تواند مضراتي براي افراد جامعه به همراه داشته باشد، اما در ادامه با مضرات چاي بيش از حد آشنا مي‌شويم.

۱. کاهش جذب آهن

از مضرات چاي، کاهش جذب آهن است. تانين موادي است که گياهان را در مقابل آفات محافظت کند، اما اين مواد موجود در چاي مي‌تواند به آهن موجود در غذا‌هاي گياهي متصل شده و از آن طريق در دستگاه گوارش ورود کرده و ميزان آهن را در بدن کاهش دهد.

۲. افزايش اضطراب، استرس و بي‌قراري

مصرف بيش از حد کافئين موجود در چاي باعث ايجاد استرس، اضطراب و بي‌قراري مي‌شود، لذا لازم بذکر است در صورت مشاهده اين علائم مصرف چاي را کاهش داده و يا سعي داشته باشيد چاي‌هاي گياهي بدون کافئين را جايگزين اين چاي‌ها کنيد..

۳. بي کيفيت شدن خواب شبانه

مصرف بيش از حد از چاي و دريافت کافئين توليدات ملاتونين را بدن انسان کاهش داده و الگوي خواب را مختل مي‌کند.

۴. حالت تهوع

تانين موجود در چاي باعث تحريک بافت گوارشي افراد حساس مي‌شود و پس از آن مي‌تواند علائمي همانند حالت تهوع يا معده درد را در افراد ايجاد کند.

۵. سوزش سر دل

کافئين چاي شل کردن اسفنکتر تحتاني مري و افزايش توليد اسيد در معده را در بر دارد و اين ماده مي‌تواند باعث سوزش معده يا تشديد ريفلاکس شود.

۶. عوارضي بالا براي زنان باردار

مصرف بيش از حد کافئين در دوران بارداري عوارضي مانند سقط جنين يا کاهش وزن جنين را به هنگام تولد در پي دارد، لذا توصيه مي‌شود اين دمنوش تا حدودي کاهش يافته و دمنوش‌هاي ديگر گياهي نيز بايد با احتياط بيشتري مصرف شوند.

۷. سردرد

مصرف روزانه کافئين علاوه بر تصور برخي از انسان‌ها مي‌تواند سبب بروز سردرد‌هاي مزمن نيز باشد.

۸. سرگيجه

دريافت دوز بالاي کافئين توسط چاي باعث سرگيجه مي‌شود، اين عارضه جانبي معمولاً در صورت مصرف چاي بيش از ۶-۱۲ فنجان چاي در روز پيش مي‌آيد.

۹. اعتياد به کافئين

پژوهشگران بر اين باورند: حتي مقادير کم مصرف چاي به طور منظم مي‌تواند سبب بروز وابستگي افراد به کافئين شود، خستگي، تحريک پذيري و سردرد از علائم ترک کافئين هستند.

انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg